سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12

ساخت وبلاگ
این جلوه ی ازلی است این نخستین جلوه ی حق است این جلوه که آشکار شد که به رخ تعبیر کرده حافظ ملک حق این جلوه را نداشت چرا؟ برای اینکه ملک فقط مظهر تنزیه حق است مظهر تشبیه نیست ملک شهوت ندارد و غضب ندارد ملک تنزیهی است خیلی چیزها ندارد درست است اینها را که ندارد سَلبی است شهوت و غضب حیوانی است اما همین سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 212 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1395 ساعت: 13:46

درکتاب شریف مکیال المکارم، متن بسیار زیبا و تکان دهنده ای دز خصوص ذکر و یاد حضرتآمده که عبارت است از: «بدانکه می بایست یقین بدانی که تو از چشم و گوش مولایت (ع) دور نیستی؛ او جای تو را می داند و از احوال تو آگاه است . . . اگر از اهل غفلت و اعراض آن سرور باشی، جای تأسفدارد. خدای عزوجل فرموده: «ومن ا سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 230 تاريخ : چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت: 6:02

قال رسول الله (ص) :و عندها یظهر الربا ،یتعاملون بالرشی و یوضع الدین و ترفع الدنیا در آن زمان ربا شایع و زیاد می شود و کارها با رشوه انجام می یابد .دین را کنار گذاشته و دنیا را بزرگ می دانند : قال رسول الله (ص):لیاتین علی الناس زمان لایبقی احد الا اکل الربا فان لم یاکله اصابه غباره زمانی میآید که ک سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 24 اسفند 1395 ساعت: 3:16

دروغ در دنیا و آخرت انسان را از رحمت الهی محروم می کند و در میان مردم بی اعتبار می نماید و اعتماد عمومی را سلب و جامعه را به بیماری نفاق دچار می سازد و از آفات زبان و خراب کننده ایمان است. معنای دروغ کذب بر وزن وِزر و کَتِف به معنی دروغ گفتن می باشد. صحاح و قاموس و اقرب و ... هر دو وزن را مصدر گفته سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 232 تاريخ : سه شنبه 24 اسفند 1395 ساعت: 3:16

آخرالزمان و ظهور ستاره سرخ رنگ UB313 (نیبیرو ) از دیدگاه غرب ستاره تازه کشف شده Ub 313 با سرعتی زیاد در حال نزدیک شدن به زمین است ، بسیاری از دانشمندان پیش بینی می کنند که این ستاره سرخ حوادث بزرگی را در چند سال آینده در کره زمین رقم خواهد زد ، از فعال کردن آتشفشانهای بزرگ تا زلزله های شدید و تسو سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 475 تاريخ : سه شنبه 24 اسفند 1395 ساعت: 3:16

حداکثر سنی که تا به حال برای سنگ های آسمانی بدست آمده 4،6 میلیارد سال بوده است، همچنین یکی دیگر از عواملی که به تعیین سن زمین کمک می‌کند، نمونه‌هایی است که از ماه گرفته شده و بر اساس تجزیه نمونه‌های مذبور عددی نظیر عدد فوق برای آن ها حاصل شده است و بدین ترتیب می‌توان عدد 4،6 میلیارد سال را برای سن زمین در نظر گرفت. امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند: شاید شما گمان می ‏کنید که خدای عزوجل غیر از شما هیچ بشر دیگری را نیآفریده است. نه، چنین نیست؛ بلکه هزار هزار آدم آفریده که شما از نسل آخرین آن‌ها هستید. (کتاب توحید/۱/۲۷۷) هم‌چنین امام محمدباقر علیه‌السلام فرموده‌اند: خدای عزوجل از روزی که زمین را آفریده، هفت عالم را در آن خلق (و سپس منقرض کرده است) که هیچ یک از آن عوالم از نسل آدم ابوالبشر نبوده‏ اند و خدای تعالی همه آن‌ها را از پوسته روی زمین آفرید و نسلی را بعد از نسل دیگر ایجاد کرد و برای هر یک، عالمی بعد از عالم دیگر پدید آورد تا در آخر، آدم ابوالبشر را بی آفرید و ذریه‌اش را از او منشعب ساخت... (خصال۲/۶۵۲/ح۵۴) هم‌چنین بعضی از مفسرین در ذیل آیه مربوط به اعتراض فرشته‌ها به خلقت انسان، سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 223 تاريخ : جمعه 20 اسفند 1395 ساعت: 17:33

  به همین دلیل لازم است در برنامه‏ریزى به کیفیت، بیش از کمیت اهتمام ورزید؛ به عنوان مثال به جاى اینکه شخص تصمیم بگیرد هر صبحگاهان یک جزء قرآن بخواند، مى‏تواند آن را حتّى به یک صفحه تقلیل دهد. مشروط بر اینکه تلاوتش در جاى خلوت، با حال و توجّه کامل و تدبّر و ژرف اندیشى در معانى باشد. همچنین بکوشد نمازهایش را با حضور قلب و توجّه بخواند. 3. تدریج: اصل تدریجی بودن، یکی از سنت های عمومی حاکم بر هستی است و تنها خاص زندگی انسان نیست. تمامی پدیده های جهان به تدریج به وجود می آیند و تربیت می شوند و رشد می کنند. انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. حرکت تدریجی یکی از عوامل مهم موفقیت در مسیر خودسازی است. برای این منظور بر سالک راه خدا است که از حداقل شروع کند؛ ولى در اندیشه افزون سازى تدریجى باشد، براى مثال اگر کسی بخواهد غذای خود را تقلیل دهد، این کار باید به تدریج انجام شود، در غیر این صورت اگر بخواهد ناگهان غذای خود را مثلا به نصف کاهش دهد، علاوه بر اینکه به لحاظ بدنی دچار آسیب می شود، درصد موفقیت او نیز کاهش می یابد. همچنبن کسی که در ابتدای راه قرار دارد و بیداری شب و تهجد برای او دشوار ا سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 205 تاريخ : جمعه 20 اسفند 1395 ساعت: 17:33

تحقیقات همچنان درباره جزئیات این انفجار ادامه دارد. آنان می گویند: جهان هستی در ابتدا یک توده واحد بوده که منفجر شده و طی میلیون ها سال به شکل کنونی خود درآمده است. برخی دانشمندان ترجیح می دهند که در بیان این پدیده به جای کلمه" انفجار هستی" از اصطلاحات دقیق تری چون "انفصال" استفاده کنند. در هر حال آنچه که مهم است این است که آنها با جعل این اصطلاحات در صدد بیان این واقعیت اند که جهان هستی در ابتدا یک توده واحد به هم پیوسته بوده (کانتا رتقا) سپس اجزای آن از یکدیگر انفصال یافته است(انفتقت) و بعد از آن ستارگان و کهکشانها و زمین و ... به وجود آمده است. قرآن در بیان پدیده آغاز آفرینش با شیوه ای کاملا دقیق از دانشنمدان غربی پیشی گرفته است. قرآن 1400 سال پیش در بیان این حقیقت دانشنمدان غرب پیشی گرفته است و دقیقا همان چیزی را می گوید که دانشمندان به آن دست یافته اند. به این آیه توجه کنید: (أَوَلَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ کَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبیاء: 30]. ترجمه: آیا کافران نداستند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند، و ما آنها را از یکدیگر سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 194 تاريخ : جمعه 20 اسفند 1395 ساعت: 17:33

غرض از این مقاله بحث سحر و جادو و یا مواردی از این قبیل نیست ، اگرچه تمام این موارد وجود دارد و متاسفانه اکثر یهودیان که میراث بر کتب جادو گری بوده اند تا به امروز سعی کرد ه اند از این مورد نهایت استفاده را ببرند که بدلیل ارتباط سحر و جادو با اجنه و شیاطین موفق هم بوده اند ،امروز سینمایی هالیود با ساخت فیلمهای شیطانی خود به ترویج این گروه ها پرداخته و افکار بینندگان را به این سمت سوق میدهد. ولی موضوع اصلی این است که امروز شیطان با تمام لشگر خود برای اغواء انسانها مشغول بکار شده اند و در این راه گناهانی که تعدادی از آنهادر تمام دوره های بشری وجود داشته ،ولی امروز تمام آنها یکجا وجود دارند و این بخاطر آنست که تا او(شیطان) بتواند اکثریت مردم را به بیراهه هدایت نماید و هشدار لازم بر این اصل استوار است که چون انسان امروز و حاکمانشان به دروغ متوسل شده اند و در احادیث و قرآن کریم دروغ بدترین گناهان محسوب شده ،بطوری همه گناهان را در اطاقی قرار دادند و درب آن اطاق را با کلید دروغ قفل نمودند و ماامروز شاهد این واقعیت تلخ در تمام جوامع بشری هستیم و این نشان میدهد شیطان در سایه حکومتها با جدیت ت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 203 تاريخ : جمعه 20 اسفند 1395 ساعت: 17:33

از منابع و گفته های علمای اهل سنت، می توان برداشت کرد که مهدی (عج) از اولاد فاطمه (س) است و ظهور خواهد نمود. علمای اهل سنت در رابطه با موضوع ظهور این گونه اظهار نظر کرده اند: راجع به ظهور مصلح آخرالزمان در میان اصحاب و تابعین از قرن اوّل هجرت و بعد از آن تا به امروز خلافی نبوده و همه (علمای اهل سنت) بر ظهور آن حضرت اتفاق داشته و دارند و اگر کسی در صحت احادیث آن و صدور این بشارت از پیامبر اسلام (ص) تردید می کرد، حمل بر عدم استقامت یا بی اطلاعی او می کردند. به همین جهت تاکنون کسی مدعیان مهدویت را به انکار اصل ظهور حضرت مهدی (عج) رد نکرده است. در این راستا سویدی می گوید: آنچه بر آن اتفاق دارند این است که مهدی (عج) آن کسی است که در آخرالزمان قیام می فرماید و زمین را پر از عدل و داد می کند.[1] خیرالدین آلوسی یکی دیگر از علمای اهل سنت می گوید: بر اساس صحیح ترین گفته ها نزد اکثر اندیشمندان ظهور مهدی (عج) از جمله نشانه های قیامت است و نظر برخی از اهل سنت که آمدن وی را انکار نموده اند فاقد ارزش و اعتبار است.[2] کتاب های متعدد و متنوعی درباره ظهور آن حضرت از سوی علمای اهل سنت تألیف سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1395 ساعت: 12:12

و احساس انسانی سرچشمه می‏گیرد. آیت الله العظمی جوادی آملی در خصوص چگونگی تسلط شیطان بر انسان به نقل از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام که هم انسان کامل و هم انسان ‏شناس کامل است، می ‏فرماید: شیطان می‌گوید: از چهار سو انسان را محاصره می‌کنم. اما خداوند 2 راه برای مقابله با شیطان برای انسان قرار داده است که اگر به آنها عمل کند شیطان نمی‌تواند بر او غلبه کند. قالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ گفت:قسم به عزّت تو حتما آنها را به راه هلاکت خواهم برد. شیطان به این هدف دست نمی یابد تا اینکه بتواند بر نفس فرد مسلط شده و هیمنه پیدا کند. طبیعتاً این سلطه و هیمنه تنها بر آنان که نفس ضعیف دارند ممکن می شود و مؤمن قوی الایمان با حفظ قوت ایمان خود می تواند از این دام برهد. میدان عمل شیطان‏ در انسان، فکر و روح و ادراک انسانی است؛ زیرا وسوسه و اغوا و ایجاد حدس و گمان و ظنّ در انسان که به عمل پلید و زشت و ناهنجار منجر می‏شود، از مبادی فکر و ادراک و شعور گروهی شیطان را پشتوانه خود گرفتند و او از آنها دام‏ ها بافت؛ در سینه ‏هایشان جای گرفت و در کنارشان پرورش یافت‏ «اتَّخَذُوا الشَّیْط سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1395 ساعت: 12:12

"در آخرالزّمان، خواهی دید که پدران و مادران از فرزندان خود به شدّت ناراضی اند و عاقّ والدین شدن رواج یافته است.1 حرمت پدران و مادران سبک شمرده می‌شود.2 فرزند به پدرش تهمت می‌زند، پدر و مادرش را نفرین می‌کند و از مرگ آنها مسرور می‌شود.3 در آن هنگام، طلاق و جدایی در خانواده‌ها بسیار خواهد شد.4 در آن زمان، فتنه ها چونان پاره‌های شب تاریک، شما را فرا می‌گیرد و هیچ خانه‌ای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمی‌ماند؛ مگر اینکه فتنه‌ها در آن داخل می‌شوند."5 شهوت‌گرایی و لذّت‌جوییعفّت و نجابت زنان و مردان آخرالزّمانی در تاخت و تاز اسب وحشی شهوت تاراج می‌گردد و روح ایشان به لجن زاری بدبو از بی‌عفّتی و هواپرستی تبدیل می‌گردد: "همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می‌شود، دیگر اهمیّت نمی‌دهند که آنچه می‌خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟!6زنان در آن زمان، بی ‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد.7 آنان در فتنه‌ها داخل، به شهوت‌ها علاقه‌مند و با سرعت به سوی لذّت‌ها روی می‌آورند.8 خواهی دید که زنان با زنان از سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 216 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1395 ساعت: 12:12

ایمان، گرایش قلبی و وابستگی فکری و اعتقادی و روحی به یک موجود برتر، به یک آفریدگار توانا، به یک مکتب نجات بخش، به یک زندگی دیگرپس از این دنیا (معاد)،به یک کتاب مقدّس که از سوی خدا نازل شده است (قرآن)، به پیامبرانی که سفیرانِ الهی برای هدایت بشرند، به وحی و ما وراء الطبیعه و… است. اینها و برخی امور دیگر، «متعلّقات ایمان»اند، یعنی اینها را باید قبول داشت و در پی این پذیرش و باور،عمل کرد. به تعبیر قرآن، پیامبران الهی مأمور بودند تا بذر این ایمان را در دل های مردم بکارند و زندگی ها را در سایه ایمان، از صفا و معنویت و پاکی و عدالت برخوردار سازند. پیامبر اسلام فرموده است: «ایمان، اعتراف زبانی، شناخت و پذیرش قلبی و عمل با اعضا و جوارح است». این تعریف از ایمان، ریشه در قرآن کریم دارد. در قرآن هم، درباره ایمان، روی دو جنبه «باور قلبی» و «عمل» بسیار تأکید شده است.وقتی قرآن می خوانید، بارها و بارها به تعبیر «آمَنوا وَ عَمِلوا الصّالحات» برمی خورید؛ یعنی ایمان در کنار عملِ خوب و شایسته است. اگر ایمان را یک نهال و درخت بدانیم، «عمل» میوه و ثمره آن است. آیا شما می توانید قبول کنید که کسی به خدا سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1395 ساعت: 12:12

و احساس انسانی سرچشمه می‏گیرد. آیت الله العظمی جوادی آملی در خصوص چگونگی تسلط شیطان بر انسان به نقل از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام که هم انسان کامل و هم انسان ‏شناس کامل است، می ‏فرماید: گروهی شیطان را پشتوانه خود گرفتند و او از آنها دام‏ ها بافت؛ در سینه ‏هایشان جای گرفت و در کنارشان پرورش یافت‏ «اتَّخَذُوا الشَّیْطَانَ لِامْرِهِمْ مِلاکاً، وَاتَّخَذَهُمْ لَهُ أَشْرَاکاً. فَبَاضَ وَ فَرَّخَ فِی صُدُورِهِمْ. وَ دَبَّ وَ دَرَجَ فِی حُجُورِهِمْ. فَنَظَرَ بِأَعْیُنِهِمْ. وَ نَطَقَ بأَلسِنَتِهِم». شیطان را پشتوانه خود گرفتند و او از آنان دام ها بافت، در سینه ‏هاشان جای گرفت و در کنارشان پرورش یافت. پس آنچه می ‏دیدند، شیطان بدیشان می ‏نمود و آنچه می ‏گفتند سخن او بود. معنای ضلالت/ گروه هایی که گمراه شدندضلالت به معنای گمراهی از راه درست زندگی است.بحت درباره این است که چه کسانی گمراه بودند که ما نباید از راه آنها پیروی کنیم. قرآن می‌گوید بیشتر گذشتگان گمراه بودند. گروه‌های خاصی در قرآن به عنوان گمراهان عنوان شده‌اند؛ مثل بت‌پرستان، گوساله‌پرستان، پیروان شیطان، کافران، هواپرستان، فاسقان، سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 243 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1395 ساعت: 12:12

معنای فتنه فتنه را در لغت، امتحان و آزمودن معنا کرده‌اند.(3) این واژه معمولاً درباره آن دسته از امتحاناتی به کار برده می‌شود که با تلخی و سختی همراه است.(4) در «قرآن کریم»، این واژه برای همین معنا،(5) بستن راه و بازگرداندن از مسیر حق،(6) شرک و کفر،(7) افتادن در معاصی و نفاق،(8) اشتباه گرفتن و تشخیص ندادن حق از باطل،(9) گمراهی،(10) کشتار و اسارت،(11) تفرقه و اختلاف میان مردم(12) و ... به کار رفته است. صحابه و تابعین با تفاوت آراءشان روایات متعددی را نقل نموده اند که پیامبر اکرم (ص ) مردم را از فتنه و آشوب های بعد از خود برحذر داشته است. و در میان صحابه، حذیفۀ بن یمان در علم و آگاهی به روایات فتنه ها معروف بوده، زیرا وی در پرستش نمودن از پیامبر (ص ) درباره آشوب ها و حفظ آن روایات اهتمام می ورزید. از این رو بسیاری از رویات مربوط به فتنه ها را در منابعی می یابیم که با ذکر سند و نسبت به حذیفه از پیامبر (ص ) و یا از امیرمؤمنان علی (ع ) نقل شده، زیرا حذیفه از یاران خاص آن حضرت نیز بوده است.(13) حضرت علی(ع)، منشأ فتنه‌ها را چنین بیان نموده‌اند: «همانا از دو خصلت بر شما هراسانم؛ پیروی سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1395 ساعت: 12:12

امام زمان(عج) در این حدیث شریف اینگونه توصیف شده اند: او کمال موسی، رونق عیسی و صبر ایوب دارد. متن عربی و فارسی حدیث لوح به این شرح است؛ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَی وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ ظَرِیفٍ وَ عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ أَبِی حَمَّادٍ عَنْ بَکْرِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قَالَ أَبِی لِجَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِیِّ- إِنَّ لِی إِلَیْکَ حَاجَةً فَمَتَی یَخِفُّ عَلَیْکَ أَنْ أَخْلُوَ بِکَ فَأَسْأَلَکَ عَنْهَا فَقَالَ لَهُ جَابِرٌ أَیَّ الْأَوْقَاتِ أَحْبَبْتَهُ فَخَلَا بِهِ فِی بَعْضِ الْأَیَّامِ فَقَالَ لَهُ یَا جَابِرُ أَخْبِرْنِی عَنِ اللَّوْحِ الَّذِی رَأَیْتَهُ فِی یَدِ أُمِّی فَاطِمَةَ علیها السلام بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلّم وَ مَا أَخْبَرَتْکَ بِهِ أُمِّی أَنَّهُ فِی ذَلِکَ اللَّوْحِ مَکْتُوبٌ فَقَالَ جَابِرٌ أَشْهَدُ بِاللَّهِ أَنِّی دَخَلْتُ عَلَی أُمِّکَ فَاطِمَةَ علیه السل سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 241 تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395 ساعت: 23:02

تو که در علم خود زبون باشی عارف کردگار چون باشی تاثیر شناختن نفس در تهذیب اخلاق و نیز شناختن خود ، موجب شوق به تحصیل کمالات و تهذیب اخلاق و باعث سعی در دفع «رذائل » (4) می گردد ، زیرا که آدمی بعد از آنکه حقیقت خود را شناخت ودانست که : حقیقت او «جوهری » است از «عالم ملکوت » ، که به این عالم جسمانی آمده باشد ، که به این فکر افتد که : چنین جوهری شریف را عبث و بی فایده به این عالم نفرستاده اند ، واین گوهر قیمتی را به بازیچه در صندوقچه بدن ننهاده اند ، و بدین سبب در صدد تحصیل فوائد تعلق نفس به بدن بر می آید ، و خود را به تدریج به سر منزل شریفی که باید می رساند . و گاه است که گوئی : من خود را شناخته ام ، و به حقیقت خود رسیده ام . زنهار زنهار ، که این نیست مگر از بی خبری و بی خردی . عزیز من چنین شناختن را کلید سعادت نشاید ، و این شناسائی ترا به جائی نرساند ، که سایر حیوانات نیز با تو در این شناختن شریک اند ، و آنها نیز خود را چنین شناسند . زیرا که : تو از ظاهر خود نشناسی مگر سر وروی و دست و پای و چشم و گوش و پوست و گوشت ، و از باطن خود ندانی مگر این قدر که چون گرسنه شوی غذ سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 196 تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395 ساعت: 23:02

غایب از نظر «هدی للمتقین الذین یؤمنون بالغیب» [1]. یحیی بن ابن قاسم می گوید از معنای آیات فوق از امام صادق علیه السلام سؤال کردم فرمود: «متقین همان شیعیان علی علیه السلام هستند و غیب نیز همان حجت غایب است.» [2]. [1] بقره / 2 و 3. [2] منتخب الاثر، صفحه 514. آخرین کلمه الهی «و اذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن...» [1]. مفضل بن عمرو می گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم آن کلمات (که خدا ابراهیم را با آنها آزمود) چه بود؟ حضرت فرمود: «همان کلمات بود که حضرت آدم از پروردگارش دریافت و خدا (بواسطه آنها) بر او توبه نمود و آن این بود که: «از تو به حق محمد و علی فاطمه و حسن و حسین در خواست می کنم که بر من توبه فرمایی»... پرسیدم که ای پسر رسول خدا پس معنای فاتمهن چیست؟ فرمود: «یعنی آن اسامی - که اسامی دوازده امام بود - را تانام قائم کامل نمود...» [2]. [1] بقره / 124. [2] تفسیر برهان ذیل آیه. یاوران الهی «اینما تکونوا یأت بکم الله جمیعا» [1]. راوی می گوید از ابی الحسن علیه السلام از معنی آیه سؤال کردم فرمود: «به خدا قسم آن است که وقتی قائم ما قیام کند خداوند شیعیان ما را از تمامی سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 206 تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395 ساعت: 23:02

اگر امروز در بین جوامع اسلامی کسانی بنام گروه های داعش،القاعده،طالبان،جبهه النصرو یا سپاه صحابه و دیگر گروه های الحادی با نگرش بعضا وهابی را شاهد هستیم که کشتار های بیرحمانه ای انجام میدهند که نه با دین اسلام بلکه با تفکرات غیر دینی هم در تضاد است ،این کشتار که فقط در طول تاریخ بشر بندرت اتفاق افتاده و این طرز تفکر محصول زنای ذهنی این افراد و تنفر آنان از امیر المومنین است که در فیلم مزبور سعی شده تا ولو اندک به این موضوع بپردازیم .ضما این مبحث خیلی گسترده تر از آن است که بشود بیان کرد چون عوارض ناشی از این زنای ذهنی در مواردی باعث زنای با نا محرم میگردد . آنچه در دین بر آن تأکید شده ایجاد رابطه جنسی واقعی و کامجویی در عالم واقع است ولی در دهه های جدید این عصر مدرن ایجاد عالم مجازی برای افراد واسطه تخیل و ساخت شخصیت های مجازی (آواتار) شده در این عالم مجازی امکان پرورش تمام امیال نفس وجود دارد و این از دید طراحان آن پوشیده نبوده است. یکی از مهمترین ساحت های این عالم مجازی که فوأد افراد را مشغول می کند و از مشاهده خداوند باز می دارد، پرورش تخیل و زنجیر کردن افراد بوسیله آنچه در ذهن خود سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 198 تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395 ساعت: 23:02

2- قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: «کُنْتُ إذا اشْتَقْتُ إِلى رائِحَةِ الجنَّةِ شَمَمْتُ رَقَبَةَ فاطِمَة». اگر به بوی بهشت اشتیاق می‌کردم فاطمه را بو می‌کردم. منابع: منتخب کنز العمّال ج 5 ص 97/ نور الأبصار ص 51/ مناقب الإمام علی لابن المغازلی ص 360. 3- قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: «حَسْبُک مِنْ نساءِ العالَمیَن أَرْبَع: مَرْیمَ وَآسیَة وَخَدیجَة وَفاطِمَة». از زنان عالم 4 نفر بهترینانند: مریم و آسیه و خدیجه و فاطمه (س). منابع: مستدرک الصحیحین ج 3 باب مناقب فاطِمَة ص 171/ سیر أعلام النبلاء ج 2 ص 126/ البدایة والنهایة ج 2 ص 59/ مناقب الإمام علی لابن المغازلی ص 3633. 4- قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: «یا عَلِی هذا جبریلُ یُخْبِرنِی أَنَّ اللّهَ زَوَّجَک فاطِمَة». یاعلی! جبرئیل الآن به من خبر داد که خدا فاطمه را به ازدواج تو درآورد. منبع: مناقب الإمام علی من الریاض النضرة: ص 141. 5- قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: «ما رَضِیْتُ حَتّى رَضِیَتْ فاطِمَة». هیج گاه راضی نشدم تا فاطمه راضی می‌شد. منبع: مناقب الإمام علی لابن المغازلی: ص 342. 6- قال رسول اللّه صلى الله علیه وآل سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12...
ما را در سایت سخنرانی خودسازی در اخر الزمان (موضوع برد معرفت دینی )قسمت 12 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9alimohb بازدید : 188 تاريخ : شنبه 14 اسفند 1395 ساعت: 23:02